Už ste sa asi stretli s ľuďmi, ktorí prešli viacerými zamestnaniami a dlho sa nikde neudržali. Raz skúšali predaj hrncov na reklamných akciách, o dva roky zase prišlo pozvanie na kávu kde s Vami preberali Vaše financie a možnosti investovania a teraz ich vidíte na sociálnych sieťach postovať príspevky o tom ako je z nich úspešný realitný maklér.

Profesia realitného makléra je u mnohých vnímaná negatívne aj z presvedčenia, že ju môže vykonávať každý kto vie ako tak dvíhať telefón a fotiť do mobilu. Situáciu nezlepšuje ani to, že poznáme vo svojom okruhu viacero známych alebo kamarátov, ktorí robia makléra alebo finančného agenta a chtiac, nechtiac vnímate ich prílišnú aktivitu a riešením je len vypínanie upozornení.
Keď padne rozhodnutie posunúť sa v živote ďalej a idete realizovať predaj, prvé čo Vám napadne je osloviť ich v domnení, že ste urobili to najlepšie pre výsledok aby bol úspešný predaj ale je to naozaj tak?

Spísali sme 7 dôvodov na zamyslenie, prečo je dobré pred predajom porovnať služby maklérov a ísť za tými najlepšími.

- Váš známy ktorého sledujete pravdepodobne nemá také výsledky akými sa prezentuje, sociálne siete robia z ľudí úspešnejších, krajších a vidíte vďaka nim len jeden uhol z ktorého chcú aby boli videní. Oveľa dôležitejšia je osobná skúsenosť, keď s nim prídete do kontaktu tá Vám napovie oveľa viac.

2. Predajom cez známeho riskujete Váš kamarátsky vzťah nakoľko je vysoko pravdepodobné, že mu nebudete vedieť povedať konštruktívnu spätnú väzbu a v konenčom dôsledku budete “trpieť” jeho starostlivosť v záujme záchrany kamarátstva aj na úkor výsledkov predaja.

3. Predajom cez známeho pravdepodobne “ušetríte” na provízii nakoľko dostane nejakú zľavu z jeho služieb, no je otázne ak vďaka jeho odporúčaniu predáte pod cenu aj o 10.000 eur oproti profi konkurencii, či bolo Vaše rozhodnutie ušetriť 500 eur na provízií to najlepšie.

4. Pri predaji cez známeho neviete len tak prísť a povedať, predaj stagnuje, chcem ťa vymeniť za niekoho iného, akčnejšieho, niečo čo by pri bežnom maklérovi a dlhšej dobe spolupráce bolo samozrejmé.

5. Prílišný familiárny prístup makléra ku Vám môže spôsobiť nedôveru v očiach kupujúceho, ktorý potrebuje mať tiež istotu, že maklér nehrá len v prospech jednej strany, čo pri tykaní si s predávajúcim vôbec nepôsobí dobre.

6. Váš známy berie ako samozrejmosť, že si môže dovoliť poľaviť z maximálnej snahy lebo vie, že nejaké chyby “prehliadnete” čo sa pri bežnom predaji cez niekoho iného len tak nestane.

7. Pri známom sú častokrát dohody uzatvárané len ústne bez jasných pravidiel a povinonstí. Chytili ste sa tak do pasce Vášho kamarátstva a veríte, že predaj už nejako prebehne a dúfate, že to Vaše kamarátstvo neovplyvní.
Netvrdíme, že predaj cez známeho je chybou, naopak má aj isté výhody ale je na zodpovednosti každého vybrať si to najlepšie čo trh ponúka. Najmä ak žijete vo väčšom meste kde je konkurencia a spolu s ňou aj nároky na kvalitu služieb vyššie, je vysoko pravdepodobné, že najlepší maklér pre Váš predaj je niekto, koho zatiaľ nepoznáte.

Ak zvažujete predaj, napíšte nám a radi ukážeme, že spolupráca s nami Vám bude dávať zmysel.
Autorské dielo. © 2021 | S nami bývaš
Nájdete nás na týchto sociálnych sieťach: